IronViz 2021: Malt Whisky Landscape

Dawno nic nie pisałem. A jeszcze dłużej nie brałem udziału w IronViz. W tym rokutemat był jednak dosyć luźny (What Brings You Joy) i w ostatniej chwili zdecydowałem się na udział.

Wyciągnąłem jedną z rozgrzebanych wizualizacji, dodałem story, wybrałem nowe kolory i zmieniłem rozplanowanie przestrzeni. W końcu też został wybrany tytuł. 

Kliknij aby przejść do Tableau Public

Wizualizacja skupia się na aktywnych destylarniach produkujących whisky słodową w Szkocji. Patrzymy na rozbicie po regionach oraz właścicielach destylarni. Dla bardziej obrazowego przedstawienia regionów pojawia się też mapka oraz krótkie opisy.

W tych samych sekcjach buduję story. W sekcji regionu Speyside skupiam się na krótkiej analizie ilości destylarni z przedroskiem Glen w całej Szkocji jak i regionach pokazując to na przyciętym i zlewającym się z tłem pie chartem.

Symetrycznie, w kolumnie z właścicielami destylarni, pokazuję i opisuje otwarte w ostatnich latach destylarnie. Skupiam się na fakcie, że spora część z nich należy do niezaleznych bottlerów, czyli firm które w przeszłości handlowały i butelkowały beczki whisky. Jednak nigdy same nie produkowały. Jak widać, sytuacja się zmienia.

Do do samego designu. Czcionką pierwszego wyboru byłą czcionka od Google - Playfair Data. Niestety nie jest ona obsługiwana na Tableau Public i skończyło się na Georgii.

Wszystkie kolory odwzorowują etykiety butelek whisky. Klasyczna, zwłaszcza dla Islay, zieleń byłą jednak zbyt mocno, skończyło się więc na brązach.

Same kolory nawiązują do butelek Balvenie 12 (tło oraz główny brąz) oraz Lagavilin 16 (kontrastująca czerwień).






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SprytneSztuczki#1 - 9 sprytnych funkcji Tableau, które ułatwią Ci życie

Praktyczne użycie kolorów w wizualizacji danych

Recenzja: Edward Tufte - The Visual Display of Quantitative Information