Integracja MapBox z Tableau

Moja wizualizacja znowu została wyróżniona jako jedna z najlepszych w MakeoverMonday. Dane z zeszłego tygodnia dotyczyły wulkanów i ich ostatnich znanych erupcji. Po krótkim rozenzaniu stwierdziłem, że głównym punktem mojej wizualizacji będzie lokalizacja wulkanów względem płyt tektonicznych. Chciałem również pokazać, wulkany na których pytach wybuchają najczęściej.

Punktem startowym było znalezienie pliku SHP płyt tektonicznych i załadowanie go do Tableau - chciałem stworzyć poligony na których znalazłyby się wulkany. Niestety to się nie udało, więc poszedłem inną drogą i użyłem MapBoxa. MapBox to usługa zezwalająca na tworzenie własnych map, a następnie wykorzystywanie ich poprzez API. Oznacza to, że naszą mapę możemy wykorzystać w dowolnej aplikacji, programie typu GIS, ale również np. Tableau. Wgrałem więc plik zawierający granice płyt tektonicznych i używając go jako warstwy edytowałem jeden z podstawowych szablonów - MapBox zezwala na stworzenie mapy od podstaw (dosyć skomplikowane i czasochłonne) lub rozpoczęcie tworzenia od przygotowanych szablonów.

Moja mapa pokazująca granice płyt tektonicznych

Jest to najtrudniejsza część procesu. W MapBoxie możemy ustawić w zasadzie wszystkie parametry mapy -  skonfigurować zoom, ustawić czcionki, ustawić kolor tła oraz warstwy widoczne na mapie. Ładowanie takiej mapy do Tableau to najprostsza część tworzenia wizualizacji. Wystarczy skopiować odpowiedni link i wkleić do Tableau poprzez Map > Background Maps > Map Services > Add > MapBox Maps.

Kopiujemy link
I wklejamy do Tableau

Teraz możemy użyć naszej mapy z MapBox w naszej wizualizacji.

Kliknij aby przejść do Tableau Public

Aby stworzyć wykres słupkowy zliczający erupcję wg. płyt tektonocznych musiałem użyć Alteryxa - Tableau niestety nie wspiera spatial joins, ale ma to się niedługo zmienić.

PS MapBox jest darmowy do zastosowań niekomercyjnych. Licencja korporacyjna nie jest jednak droga, biorąc pod uwagę możliwości jakie daje, oraz porównując do kosztów licencji Tableau czy Alteryx.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

SprytneSztuczki#1 - 9 sprytnych funkcji Tableau, które ułatwią Ci życie

Praktyczne użycie kolorów w wizualizacji danych

Recenzja: Edward Tufte - The Visual Display of Quantitative Information